Podsumowanie Innowacji pedagogicznych w klasie 1a
Innowacje: „Sensoryczne pierwszaki" i „Każdy z nas jest małym artystą z wykorzystaniem elementów arteterapii" w klasie 1a powstały ze względu na potrzebę wsparcia rozwoju motoryki małej, związanej z przygotowaniem do pisania w szkole oraz wspierania rozwoju poznawczego, samodzielności i kreatywności uczniów. Główne założenia programu to wzbudzanie zainteresowań plastycznych dzieci, wszechstronne rozwijanie zdolności, wdrażanie do konstruktywnego spędzania wolnego czasu. Plastyka odgrywa ważną rolę w nauczaniu. Uczniowie z klasy 1a wykonywali przy użyciu farb plakatowych odbicia stóp i dłoni. Jest to idealna zabawa dla dzieci z nadwrażliwością, ale też pobudzająca wyobraźnię. Dodatkowo dzieci są mega uradowane, bo jak wiadomo: dziecko brudne=szczęśliwe. Malowanie kamieni to zajęcia polegające na pokrywaniu ich kolorami w różny sposób. Malowanie kamieni ma zarówno właściwości pobudzające kreatywność, jak i relaksujące, które zawsze sprawiają, że czujemy się dobrze i uwalniamy stres z naszego umysłu. Biżuteria z makaronu to zabawa bardzo znana i lubiana. Z pewnością zajmująca i rozwijająca dziecko. Nawlekanie makaronu to dobre ćwiczenie motoryczne. Ćwiczy dłonie i palce. Wymaga koordynacji bilateralnej i skupienia. Taki rodzaj aktywności przygotowuje nie tylko do pisania ale również do innych szkolnych aktywności.Ziarna i nasiona są genialnym materiałem do zabaw sensorycznych, a biorąc pod uwagę różnorodność ich kształtów, kolorów, struktur, wielkości – także edukacyjnym. Uczniowie układali wakacyjne obrazy.Frottage to technika polegająca na odciskaniu faktury dowolnie wybranych przedmiotów - liści, kamieni czy różnego rodzaju tkanin.Wszystkie zajęcia w naszej klasie przebiegały w bardzo radosnej atmosferze i nikt nie chciał kończyć powyższych czynności.